Influencer marketing – mi ez és mikor használd?

Az influencer marketing egyre inkább teret hódít az online marketing világában, és egyre több vállalkozás ismeri fel az előnyeit. A siker azonban nagymértékben múlik azon, hogy kivel és milyen együttműködést hozunk tető alá.

Influencer jelentése

Az „influencer” kifejezésre magyar szó nem igazán van, így nehéz is meghatározni, hogy mi az az influencer. Leginkább „befolyásoló”-ként fordíthatnánk, ami nem túl pozitív csengése – valószínűleg ezért nem is igazán erőltetik a fordítást. Az influencer jelentése egy olyan személy, akit sokan ismernek, a social mediában jelentős követőibázissal rendelkezik, ezáltal jó eséllyel képes befolyásolni egy nagyobb tömeg véleményét, hozzáállását, vásárlási döntéseit stb. A vlogger jelentése is hasonló, de ő jellemzően videós tartalmakban utazik.

Lehet eleve ismert ember, de lehet olyasvalaki is, aki kifejezetten a social mediában hívta fel magára a figyelmet a tartalmai által.

Mit csinál egy influencer

Gyakori kérdés, hogy tulajdonképpen mit csinál egy influencer. Fő feladata, hogy olyan tartalmakat hoz létre és oszt meg a közösségi médiában, amelyek érdeklik a követőit. Ez lehet egyaránt szórakoztató, szakértői, motivációs töltetű, szinte bármi, ami adott célközönség számára érdekes.

Az influencer feladata emellett, hogy aktív kapcsolatot tartson a követőivel, és folyamatosan tartalmat osszon meg velük. Emellett az influencernek fontos szerepe van abban, hogy a közönségét motiválja a követésre, és olyan közösséget építsen fel, ahol a követőknek lehetősége van interakcióra és kapcsolatfelvételre egymással és az influencerrel.

Mit csinál egy influencer
Influencer marketing – Mit csinál egy influencer

Influencer marketing

Az influencer marketing egy olyan stratégia, amelyben az influencerekkel együttműködő vállalkozások megpróbálják elérni az influencer követőit, és pozitív hatást gyakorolni a márka, termék vagy szolgáltatás népszerűségére, eladásaira.

Az ilyen tartalmak felépítésének éppen ezért van egy fontos pillére: az infuencer által képviselt márka, termék vagy szolgáltatás iránti érdeklődés felkeltése.

Ezt jellemzően indirekt módon teszi: vagyis nem mondja, hogy használjátok XY márka arckrémét, hanem készít például egy TikTok videót a reggeli bőrápolási rutinjáról, amelyben jól látható, hogy az adott készítményt keni magára, esetleg szentel is 1-2 mondatot annak, hogy ő maga mennyire szereti. Ezzel máris alaposan megnövelte annak esélyét, hogy a követői közül jó néhányan rohannak a drogériába beszerezni azt a bizonyos kozmetikumot.

Influencer kampány

Egy meghatározott cél mentén megvalósuló együttműködés egy adott márka és egy influenszer között. A cél általában a márka ismertségének növelése és/vagy egy adott termék/szolgáltatás eladásának növelése az influencer befolyását felhasználva.

Magyar influencerek

Magyarországon természetesen magyar influencerek felkeresésével lehet leginkább eredményeket elérni, hiszen mindig könnyebb az olyan tartalmakat elterjeszteni, amik az anyanyelven szólnak.

Szerencsére hazánkban is számos területen található nagy követő bázissal rendelkező influencer, akik többnyire hajlandóak marketingcélú együttműködésekre, így bármilyen brand találhat olyan személyt, akinek a területe kapcsolódik, így releváns lehet, és jó eredményeket érhet el a követőivel.

Magyar influencer toplista

A toplista folyamatosan változik, hiszen az influencerek ismertsége és népszerűsége nem állandó, és az sem mindegy, milyen platformon keresünk: teljesen mások népszerűek például YouTube-on, mint Instagramon.

Jelenleg ők tartoznak a legnépszerűbbek közé YouTube-on a feliratkozók szerint:

  1.   VamosART Drawing
  2.   PamKutya
  3.   Videómánia
  4.   Peter Bence
  5.   KerekMese
  6.   Radics Peti
  7.   TheVR
  8.   Barni.
  9.   luckeY
  10.   UNFIELD

Ők pedig Instán a követők száma szerint:

  •       Palvin Barbara
  •       Dzsudzsák Balázs
  •       Enji Night
  •       Andy Csinger
  •       Hódi Pamela
  •       Vasvari Vivien
  •       Edina Kulcsár
  •       Polla
  •       Varga Viktória
  •       Kasza Tibi

(Forrás: https://www.influencerkereso.hu/)

Magyar influencer árak

A magyar influencer árak nagyon változóak, természetesen függnek az influencer népszerűségétől, elérhetőségétől, és persze attól is, hogy milyen jellegű és hosszú kampányt szeretnénk létrehozni.

Éppen ezért, nem lehet általános érvényű influencer árakról beszélni, a végösszeg 50 000 Ft-tól kezdve a milliós tételekig változhat attól függően, hogy kit és mivel bízol meg.

Influencer kereső – hogyan válassz influencert

Természetesen nagyon nem mindegy, hogy milyen influencert bízunk meg a feladattal. Fontos, hogy megtaláljuk azt a személyt, aki kapcsolódik a termékünkhöz/szolgáltatásunkhoz, a célközönségünkhöz, és megfelelő befolyásoló erővel bír.

Ezekre figyelj, amikor választasz:

  •       Célcsoport: a célközönséged illeszkedjen az adott influencer követőinek profiljához.
  •       Követői elkötelezettség: nagyon lényeges szempont, hogy mennyire aktívak, mennyire elkötelezettek az influencer követői – minél inkább jellemző ez rájuk, annál valószínűbb, hogy a kampány eléri a célját.
  •       Tartalom minősége: mint mindig, itt is kulcsfontosságú, hogy az influencer minőségi tartalmat készítsen, az együttműködéssel ugyanis a márkád is a nevét adja az adott tartalomhoz.
  •       Összhang: lehetőleg ne egy autós témájú tartalmakat készítő influencerrel akarj népszerűsíteni egy sampont, mert valószínűleg az ő követői közül kevesen lesznek erre vevők. Egy szépségápolással, pláne hajápolással kapcsolatos tartalmakat készítő személy azonban jó választás erre a célra.
  •       Ár-érték arány. Természetesen az ár nem szabad, hogy az egyetlen tényező legyen, de nyilvánvalóan az is fontos, hogy mennyibe kerül neked az együttműködés, és mennyi a várható megétrülés.
Influencer kereső
Influencer marketing – Influencer kereső

Ha sikerül a megfelelő influencert kiválasztanod, ezek az influencer marketing kampányok szuper eredményeket érhetnek el!